Huisstijl

De basis van het concept voor de huisstijl is de visualisatie van de onderdelen binnen ECFG en het betrokken gevoel hierbij. De twee hoofdonderdelen zijn de aanpak van ECFG en de vijf doelgroepen binnen de innovatieve groeibedrijven (ICT, High Tech, Agro Tech, Milieu & Duurzaamheid, B-2-B) in de regio Brainport Eindhoven.

Ieder hoofdonderdeel heeft een thema. Het rationele (de linker hersenhelft) is het thema voor de ECFG-aanpak en de investeerders. ECFG heeft de kennis en het netwerk om de doelgroep te begeleiden en de investeerders hebben behoefte aan de feiten. Het rationele wordt uitgebeeld door de cirkels. De cirkels lopen als een waterrimpeling steeds verder uit elkaar. Dit staat voor de aanpak van ECFG: het intensief begeleiden van innovatieve groeibedrijven tot aan de exit fase, het langzaam loslaten.

Het emotionele, intuïtieve en gevoel (de rechter hersenhelft) is het thema voor innovatieve groeibedrijven. Deze ondernemingen moeten een goed gevoel hebben bij de samenwerking met ECFG. Het emotionele wordt uitgebeeld door een organisch beeld uit de natuur.

Voor iedere doelgroep zijn er andere beelden. In ieder hoofdbeeld staan de cirkels voor de helft afgebeeld met een half cirkelvormige organisch beeld. Zo worden deze twee onderdelen samengebracht. Om te benadrukken dat het om jonge innovatieve groeibedrijven gaat, bedrijven met een frisse blik op de wereld, zie je dit ook terug in andere beelden. De beelden van Eindhoven verwijzen naar Brainport en per doelgroep is er één foto dicht bij de natuur en één foto dicht bij de betreffende industrie. In deze beelden komen kreten aan bod, de kernwaardes van ECFG. Een van de kernwaardes is dat ECFG zich onderscheidt door een zeer transparante en ‘getting things done’-aanpak. De mensen van ECFG zijn eerlijk en  beschikken over het juiste netwerk om snel resultaat te boeken.